Jak nie przytyć zimą?

Jak nie przytyć zimą?

Kiedy nadchodzi wiosna czy lato obiecujemy sobie, że nasza forma będzie wreszcie taka, jak powinna.  Smukłe ciało, brak oznak nadprogramowych kilogramów i chociaż jeden rozmiar w dół. Mamy na to inny sposób – zamiast obiecywać sobie sylwetkę bogini kilka chwil przed sezonem, warto pomyśleć o pięknym ciele wcześniej, bo już zimą. Warto zadbać o siebie już z początkiem jesieni Dlatego też stworzyliśmy poradnik, który odpowie na pytanie: jak nie przytyć zimą, zwłaszcza gdy pokusy związane z przygnębiającą pogodą czy Świętami są tak silne. Oto 10 sposobów na to, aby po zimie zachować formę.

zimowa forma

1. Kolory na talerzu

Zima to czas kolorów (chociaż na to nic nie wskazuje) i mocnych, aromatycznych przypraw, a te mogą przyczynić się do utraty kilogramów. Kurkuma, curry czy imbir niech zagoszczą na stałe w Twojej kuchni, a posiłek bez chociaż jednego z tych składników nie istnieje. Świetnie podbudzają metabolizm, wpływają na dobry nastrój, a dodatkowo rozgrzewają Cię od środka. Pamiętaj o papryce, zwłaszcza tej ostrej, która dodatkowo wzmocni Twój układ immunologiczny. Dodaj kawałek papryczki chilli do zupy, by podkręcić jej smak, a sobie metabolizm.

2. Zupy w zimowym menu

Kiedy lepiej jeść zupy jak nie wtedy, gdy zima szaleje za oknem, a organizm potrzebuje rozgrzania? Wprowadź je do jesiennego menu, a przede wszystkim postaw na zupy-kremy. Te możesz zmiksować z dowolnych warzyw, przemycając do swojej diety wiele odżywczych składników. Co więcej, takie dania są niskokaloryczne i możesz je jeść w dużych ilościach.

trening zimą

3. Nie rezygnuj ze sportu

Wiemy jak trudno jest wyjść ze swojego domu, gdy minusowa temperatura za oknem. Mimo, że pogoda nie rozpieszcza nie rezygnuj ze  sportu i aktywności fizycznej. Regularne spacery i trekkingi dodadzą Ci wigoru i pozwolą przewietrzyć umył. To szczególnie ważne w sezonie grzewczym, kiedy szczególnie brakuje nam świeżego powietrza. Podczas takiej przechadzki warto uchylić okna w mieszkaniu. Poza tym trenuj w domu z ulubionym trenerem personalnym online. To właśnie ten moment, w którym masz szansę nauczyć się aktywności fizycznej sam na sam – Ty i Twoja mata przed telewizorem lub laptopem. Zacznij już teraz, by na wiosnę był to już Twój pozytywny nawyk, nie konieczny obowiązek.

4. Postaw na sezonowe owoce

Chociaż sezon na truskawki i czereśnie minął nie zapominaj o sezonowych owocach towarzyszących jesieni. To właśnie teraz jest pora na cytrusy i pełne witamin soki. Wystarczy najzwyklejsza wyciskarka, aby wyczarować pyszny sok z pomarańczy i grejpfrutów, który zasmakuje Tobie i Twoim najbliższym. Taki napój doda Ci energii napełniając żołądek. Zastąpi słodycze i czekoladę, wyzwalając endorfiny.

5. Witamina C

Zima to czas, w którym szczególnie brakuje nam witamin i jesteśmy narażeni na przeziębienia. Co więcej brak witaminy C utrudnia utrzymanie wagi. Pamiętaj o odpowiedniej suplementacji i spożywaniu produktów bogatych w tę witaminę. Wybieraj brokuły, kalafior czy brukselkę aby zadbać o jej odpowiednie zapotrzebowanie.

6. Nie zapominaj o spotkaniach ze znajomymi

Długie wieczory sprzyjają spotkaniom ze znajomymi w obecnej sytuacji możesz organizować także spotkania online lub spacery. Te powinny być bogate w zdrowe przekąski (na przykład polecamy hummus wraz z chipsami z ulubionych warzyw) i pełne dobrego humoru – brak słońca nas przygnębia, przez co sięgamy po niezdrowe produkty. Pamiętajmy o regularnym śmianiu się, aby je zastąpić. Regularna dawka szczerego śmiechu obniży poziom cukru we krwi, sprawiając, że mniej chętnie sięgniesz po cukierka.

7. Sen to podstawa

Nie namawiamy, abyś zapadał w sen zimowy, ale pamiętaj o nim zwłaszcza teraz. Dzięki regularnemu wysypianiu się nasz organizm nie produkuje tak zwanego hormonu głodu. Wcześniejsze położenie się do łóżka może być skuteczne w walce z wieczornym podjadaniem. Jeśli już musisz coś zjeść pamiętaj, aby było to zdrowe – sięgnij po ulubione warzywo i zjedz je na surowo.

8. Zachowaj regularność w posiłkach

Nie pozwól, aby zima zniszczyła Twój rytm dnia. Jedz zawsze regularnie, przyjmując podobną ilość kalorii jak dotychczas. Nie daj ponieść się powszechnej opinii, że w chłodne dni powinniśmy jeść więcej, by nam było cieplej. Jeśli już musisz podjeść pomiędzy posiłkami postaraj się, aby to była zdrowa przekąska. Nie jedz czekolady i słodkich batoników, zamiast tego sięgnij po banana lub pachnące Świętami mandarynki.

9. Nie daj się oszukać zimowym swetrom

Najbardziej złudne wrażenie co do naszych zimowych figur dają nam zimowe ubrania. Te są często obszerne, w wersji over size lub zbyt grube, przez co mamy wrażenie, że to nie my tyjemy, a „poszerza” nas wełniany sweter. Pamiętaj, aby od czasu do czasu ubrać obcisłą sukienkę z lata i upewnić się, że zimowe ubrania nie oszukują naszego wzroku sprawiając, że mamy wrażenie tego samego rozmiaru.

10. Korzystaj ze słońca

Chociaż zimą dzień jest krótszy i możemy mieć wrażenie, że na nic nie mamy czasu i żyjemy w ciągłym roku, postaraj się jak najwięcej przebywać na zewnątrz w porach słonecznych. Odrobina ciepłych promieni doda energii, zachęcając do większej ilości ruchu. Spacer po lesie, niedaleka wycieczka ze znajomymi lub nawet przejście się po lokalnym targu – te aktywności nie tylko nastroją Cię pozytywnie, ale także wpłyną na Twoją sylwetkę. Gubimy kilogramy, korzystając ze słonecznej pogody.

Trenuj w domu! Zobacz jak możesz zrobić formę we własnym mieszkaniu TU.